×

Praca grupowa

praca grupowa

Praca grupowa

Zespól tworzą ludzie i to oni osiągają wyniki przekładane na słupki i tabele analizowane przez szefostwo na szczycie. Kierownik zespołu musi umieć zadbać o efektywność pracy i dobrą atmosferę w grupie, tak aby była to udana praca zespołowa.

Z tego powodu pracodawcy wybierają osoby wyjątkowe na to stanowisko. Zwykle osoby te muszą dysponować zadatkami na lidera, przywódcę. Muszą to być osobowości wyraziste, zdecydowane i kontaktowe. Nie mogą być to osoby butne i zarozumiałe. Poza tymi cechami muszą posiadać też zawodowe kompetencje branżowe. Wystarczy że jeden członek zespołu przestaje współpracować a cierpi wynik całej grupy.

Zadaniem kierownika jest łagodzenie konfliktów i dbałość o przepływ informacji oraz dobrą komunikacje w zespole. Bez komunikacji nie ma szans na efektywność i wydajność pracy. Każde ogniwo zespołu jest istotne i każde nawet to najmniejsze potrafi zepsuć efekt końcowy gdy zaczyna pracować źle lub przestaje pracować. Niezwykłą umiejętnością jest szybka reakcja kierownika i identyfikacja problemu. Zwykle pracownicy nie okazują swoich antypatii i nie chcą głośno rozmawiać o problemach zespołu, to zadanie kierownika by umiał je dostrzec i w porę rozwiązać.

Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Pole wymagane *

*