Oprócz działu sprzedaży dział obsługi klienta jest jednym z ważniejszych działów w każdej firmie zajmującej się sprzedażą towarów czy usług. Odpowiednia obsługa klienta na poziomie po sprzedażowym pozwala na umocnienie pozycji firmy na rynku, zwiększa satysfakcję klienta z dokonanego zakupu i wiążę klienta z firmą na dłuższy okres.
Wiadomo, że jeżeli klient będzie zadowolony z obsługi, wróci do firmy z kolejnym zakupem, a co jeszcze ważniejsze będzie firmę polecał swoim znajomym czy kontrahentom, co zwiększy ilość sprzedaży w firmie. Dlatego obsługa klienta jest tak ważna dla każdej firmy.
Najczęściej nad opiekunami sprawuje pieczę kierownik zespołu obsługi klienta. Nadzoruje on pracę podległego mu zespołu i dba o jakość obsługi. Aby zwiększyć satysfakcję klientów, kierownik przeprowadza często szkolenia dla podległych mu pracowników, aby zapewnić jak najwyższą jakość obsługi. Często na tym etapie prowadzona jest również sprzedaż produktów lub usług tzw dodatkowych. Są to dodatkowe pakiety jakie klient może dokupić do głównego pakietu.