Dość często się zdarza, że źle prowadzony zespół ludzi, pomimo że pełen specjalistów jest zupełnie nieefektywny. By zespół pracowników mógł pracować sprawnie i efektywnie winien być zgrany. Czasem różnice zdań w zespole skutecznie utrudniają wykonanie określonej pracy. Zadaniem jakie ma kierownik zespołu jest pogodzenie podwładnych na tyle by nie szkodzili sobie i firmie oraz planom czy to produkcyjnym, czy sprzedażowym. Nie jest to łatwe, bowiem bywają rozmaite zgrzyty, niemniej autorytet kierownika winien być tutaj kluczowym elementem przeważającym. Między innymi z tego powodu w rekrutacjach pracodawcy często pytają o umiejętność pracy zespołowej. Samodzielność w pracy jest pozytywna cechą, jednak równie ważna jest praca w zespole. Sam kierownik zespołu także musi być aktywnym członkiem drużyny jaką zarządza i umiejętnie wpisać się w atmosferę pracy. Im przyjemniejsza atmosfera, tym praca o wiele efektywniejsza. Zgrana ekipa wzajemnie sobie pomaga, a także pracuje na wspólny sukces.