Praca w dużych korporacjach kojarzy się ze stresem i pośpiechem. I rzeczywiście, nie da się ukryć, że korporacje mają to do siebie, że zarabiają duże pieniądze dzięki sprawnej organizacji i doborowi odpowiedniej kadry pracowniczej. W każdym dziale są zespoły odpowiedzialne za konkretne zadania, a każdy z tych zespołów nadzoruje kierownik zespołu. Wbrew pozorom jego zadania są bardzo trudne, nie polegają tylko na wydawaniu bezsensownych poleceń, zupełnie niezgodnych z realiami pracy zespołu. Kierownik jest kimś w rodzaju pośrednika między szeregowymi pracownikami a “górą”. Odpowiada on za efekty pracy zespołu, stąd też często bywa wymagający, a jego zachowanie pracownicy odbierają negatywnie. Jednak warto pamiętać, że on też ma nad sobą przełożonych, którzy każą mu wymusić na podwładnych określone efekty pracy dowolnymi metodami, więc presja jest ogromna, szczególnie że ze względu na nadmiar obowiązków kierownik nie może często zrobić czegoś samodzielnie, tak jak być powinno, choć bardzo by chciał.
kwiecień
14