W firmach istnieje wiele zespołów tematycznych i branżowych, które są bardzo autonomiczne w stosunku do reszty przedsiębiorstwa. Najprostszym przykładem może być zespół handlowców, często nazywany działem handlowym, którego jedynym w zasadzie celem jest prowadzenie aktywnej sprzedaży produktów lub usług, jakie wytwarza dana firma. Na czele takiej komórki stoi zazwyczaj kierownik zespołu, który nadzoruje pracę, oraz tworzy pewnego rodzaju strategie sprzedaży. Dla laika może być to dość dziwne, gdyż większość ludzi uważa, że czym więcej się sprzeda tym lepiej. Jednak aby firma mogła płynnie działać, należy znaleźć pewnego rodzaju złoty środek, który pozwala na utrzymywanie się produkcji i stałym wzroście zysku. Zbyt nagłe zapełnienie rynku określonym produktem, może przynieść nagły zysk, jednak już w następnym okresie brak konsumpcji może przyczynić się do kryzysu. W wielu wypadkach ta tak zwana cienka czerwona linia odkrywana, która może spowodować przysłowiowe zapchanie rynku, jest odkrywana empirycznie.
sierpień
19