×

Dowartościowanie pracowników

pracownicy firma

Dowartościowanie pracowników

Doceniani pracownicy lepiej pracują, odnoszą sukcesy i są bardziej zmotywowani do pracy. To żadne odkrycie.

Jak jednak zadbać o zespół, aby był zgrany, pełen energii, pomysłów i chęci do pracy?

Bezwzględnie jest to zadanie leżące w obowiązkach kierownika zespołu. To on winien zaplanować takie działania, które pozytywnie wpłyną na morale całego zespołu i każdego pracownika z osobna. Kierownik zespołu winien umieć chwalić i doceniać wkład pracy, nawet ten niewielki. Dzięki drobnym pochwałom pracownik czuje się doceniony, zauważony i istotny, a to przekłada się na pracę zespołową i atmosferę pracy. Ponadto kierownik zespołu musi umieć pozyskać zaufanie pracowników.

Członkowie zespołu nie mogą bać się kierownika. Nie mogą też traktować go niczym kolegi, czy co gorsza kogoś, kto nic nie znaczy i nie ma decyzyjności. To wielka sztuka umieć zachować równowagę pomiędzy byciem kierownikiem wydającym dyspozycje, rozliczającym z błędów a kierownikiem, który docenia, chwali i motywuje. Im zespół jest większy i bardziej zróżnicowany, tym pracy w tym zakresie jest więcej. Szczególnie trudne zadanie ma kierownik zespołu, który nie tylko przewodniczy zespołowi, ale również wykonuje prace jako członek zespołu, pracownik. Trudno jest wówczas pogodzić tyle obowiązków.

Autor

Komentarzy (3)

  1. Avatar dla Ella
    Ella Odpowiedz

    Jak pracownik czuje się dowartościowany to o wiele lepiej pracuje

  2. Avatar dla Wera2
    Wera2 Odpowiedz

    Każdy człowiek potrzebuje uznania, dowartościowania

    1. Avatar dla Edyta
      Edyta Odpowiedz

      Jak najbardziej, masz rację Wera2

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Pole wymagane *

*