By zespół pracowników mógł pracować sprawnie i efektywnie winien być zgrany, niestety nie zawsze udaje się tak dobrać pracowników, by mogli się uzupełniać. Czasem różnice zdań skutecznie utrudniają wykonanie pracy zespołowej. Zadaniem jakie ma kierownik zespołu jest pogodzenie podwładnych na tyle by nie szkodzili sobie i firmie oraz planom czy to produkcyjnym, czy sprzedażowym. Nie jest to łatwe, bowiem bywają rozmaite zgrzyty, niemniej autorytet kierownika winien być tutaj kluczowym elementem przeważającym. Między innymi z tego powodu w rekrutacjach pracodawcy często pytają o umiejętność pracy zespołowej. Samodzielność w pracy jest pozytywna cechą, jednak równie ważna jest praca w zespole. Sam kierownik także musi być członkiem zespołu jakim zarządza i wpisać się w atmosferę pracy. Im przyjemniejsza, tym praca efektywniejsza. Zgrana ekipa wzajemnie sobie pomaga, a także pracuje na wspólny sukces. Jeżeli w zespole każdy pracuje na siebie i donosi na innych winę ponosi kierownik zespołu, bowiem to jego zadaniem jest takie zarządzanie, aby zespół był zgrany.